2011. november 17-én csütörtökön visszaérkezett a Gyermekvasútra az Mk45,2004 pályaszámú dízelmozdony.

A mozdonyt közúti tréleren, a szombathelyi járműjavítóból szállították a hűvösvölgyi fűtőházhoz. A különleges szállítmányt szerda este indították útnak és csütörtökön hajnalban érkezett meg Budapestre.
A tréler a fűtőház Bátori utca felőli oldalához szállította a mozdonyt. Az itt található homlokrakodón ideiglenesen lefektetett vágányon keresztül húzták a gépet a fűtőház első vágányára.
Akárcsak egy évvel korábban az Mk45,2003 pályaszámú mozdony, a gép Szombathelyen teljes nagyjavításon és újjáépítésen esett át. A legjelentősebb változás, hogy új, Caterpillar gyártmányú, C-15 típusú motort kapott.
Megújultak továbbá a mozdony segédüzemi berendezései, elektromos kábelezése és futóművei is. Egyes alkatrészeket teljes egészében kicseréltek, másokat felújítva építettek vissza. Szintén jelentős újdonság, hogy a segédüzemi berendezések meghajtása hidrosztatikus lett.
Természetesen a mozdony egyelőre nem áll forgalomba. Néhány munkálatot még csak most, a visszatérést követően végeznek el rajta.
Elsőként új fényezéssel látják el a külső lemezborítást. A mozdony továbbra is a Gyermekvasúton a kezdetektől alkalmazott piros-fehér színeket fogja viselni.
Majd vonali futó- és terhelési próbákat tartanak a géppel. Az ideiglenes üzembehelyezési engedély megszerzése után vehet majd részt a menetrend szerinti vonatközlekedésben.
Az utazó közönség valószínűleg már 2011 decemberében találkozhat a mozdonnyal a vonalon.
Szándékaink szerint – és az anyagi lehetőségek függvényében – tovább folytatódik az Mk45 sorozatú dízelmozdonyok korszerűsítése. A Gyermekvasút had darab Mk45 sorozatú dízelmozdonya közül ötöt tervezünk hasonló módon megújítani. Az Mk,45,2001 pályaszámú gépet eredeti állapotában szeretnénk megőrizni.
2010-ben elsőként az Mk45,2003 pályaszámú mozdonyt építtettük újjá. Az Mk45,2004 pályaszámú gép a második volt a sorban.
Utóbbi átépítésének műszaki tartalma bővebb volt, hiszen ezen a segédüzemi berendezések eredeti hajtásrendszerét is egy korszerűbb, hidrosztatikus megoldás váltotta fel. Az Mk45,2003 pályaszámú mozdonyba ezt 2012-ben tervezzük beépíteni. Mostantól tehát az Mk45,2004 pályaszámú mozdony tekintendő az újjáépített Mk45 sorozatú mozdonyok prototípusának.
2011. november 16-án szerdán este az Mk45,2002 pályaszámú mozdonyt felújításra elszállítottuk a szombathelyi járműjavítóba.