2024. november 16-án szombaton szokatlan szerelvény indul útnak a Gyermekvasút vonalán – érdekes fotótémát adva az őszi erdőben és egyúttal különleges utazásra hívva a kisvasútbarátokat.
A zöld C50-es kismozdonyunk délelőtt egy fedett teherkocsival kapaszkodik fel a hegyre Hűvösvölgyből, majd Széchenyihegyen már nosztalgiaflottánk közkedvelt járművével, a zöld négytengelyes, nyitottperonos személykocsival kiegészülve alkot exkluzív fotósvonatot.
A Hűvösvölgyből Széchenyihegy felé közlekedő rövidke tehervonat utasokat nem szállít, de természetesen a vonal mentén számos helyen van lehetőség fényképet, videót készíteni róla, például Virágvölgy állomáson a hagyományos személyvonattal való együttállásról.
A fotósvonat Széchenyihegyről 11:15-kor indul, Csillebérc, Virágvölgy, Szépjuhászné és Hárshegy állomáson tartózkodik hosszabb ideig, amikor utasai leszállhatnák fotózni. Virágvölgyben és Hárshegyen találkozik a szemből érkező menetrendszerinti személyvonattal.
A fotósvonat járműveiről
GV 3788 psz. mozdony
A GV 3788 pályaszámú C50-es gép 1955-ben készült. Oroszlány, Győrszemere, Sajószentpéter és Kapuvár után Szobra került, ahol a Gyermekvasút másik, jelenleg fekete C50-ese is szolgált (GV 303). Szobról 1993. augusztus 27-én Hűvösvölgybe érkezett. Lentiben kapott felújítása után 2023 végén állt újra forgalomba.
Gah teherkocsi
Az egykori Gah 1811 pályaszámú fedett teherkocsi 1959-ben készült Székesfehérváron, Nyíregyházára volt állomásítva, azután valamikor az 1990-es évek elején jött ide. Érdekessége, hogy az egykori fékbódé helyett most nyitott fékállása van.
Cax személykocsi
A nosztalgiaflotta legújabb büszkesége a Cax 529-es pályaszámú négytengelyes, nyitottperonos vasúti kocsi. Ezt a típust a II. világháború utáni járműhiány enyhítésére építették Győrben, a Cax 520-529 pályaszámokon összesen 10 korszerű kocsi készült. Tervezési sebességük 80 km/h volt, az utastérben villanyvilágítás és kályhafűtés várta a felszállókat. Az Úttörővasút első éveiben több ilyen kocsi szolgált a budai hegyekben, például a korabeli fotók tanúsága szerint jártak a ma is aktív állományunkban lévő 490,039-es gőzössel is.
Ez a kocsi először Sárospatakra került, majd 2020-ig a kecskeméti vonalak állományában volt, ahol utoljára a Bugaci Kispöfögő szerelvényében láthatta a nagyközönség.
A jármű eredeti felépítését őrzik a küllős kerekek és a siklócsapágyak, a hajdani gyári színterve szerint fényezték újra és oldalanként két korhű zománctábla is díszíti a kocsiszekrényt.