A Gyermekvasút tervezett fotómegállásokkal közlekedő különvonatot indít október 12-én, hétfőn délután.
A közelmúltban több járművünk is felújításon esett át, így ismét forgalomba állhatott dízel motorkocsink és két régen leállított mellékkocsija.
A fotósmenet részeként kétféle szerelvényt állítunk majd össze. Az egyik szerelvény élén egy retro festésű Mk45-ös mozdonyunk fog állni, mely a négy kék színű motormellékkocsit továbbítja majd hegymenetben. Völgymenetben azonban a LÁEV motorkocsink mögött sorakozik majd mind a négy kék mellékkocsi.
Menetrend
A vonat 14 órakor indul Hűvösvölgyből. A fotósmenet mindkét vonatösszeállítása a vasútvonal több látványos pontján megáll majd, ahol lehetőséget biztosítunk a leszállásra és fotózásra. A pontos megállási helyeket a helyszínen fogjuk ismertetni. A program vége naplementekor várható Hűvösvölgyben.
Gyülekező: 2020. október 12-én 13:30-kor Hűvösvölgy állomás I. vágánya mellett, a Gyermekvasút Múzeumának bejáratánál. A programra a vonal más pontján nem tudunk becsatlakozási lehetőséget biztosítani.
Díjszabás
A program költsége 1800 Ft (6-18 éves korig 900 Ft), a jegyeket indulás előtt kell megváltani Hűvösvölgyben (kizárólag magyar forintot, készpénzben tudunk elfogadni). A vírushelyzet miatt csak az ülőhelyek felét értékesítjük. A programon résztvenni csak előzetes online regisztrációt követően lehet. Jelentkezni név, email cím és telefonszám megadásával tudnak a weboldalunkon található űrlap segítségével. A regisztrációt egy válasz emailben igazoljuk vissza. Előzetes regisztráció nélkül, érkezési sorrendben is lehet jegyet váltani a vonaton maradó szabad férőhelyek számától függően.
A programon mindenki saját felelősségére vehet részt.
a résztvevők támogatják a Gyermekvasút későbbi fotósmeneteinek létrejöttét
a résztvevők számára induláskor névre szóló tájékoztatót és emléklapot osztunk ki
a résztvevők az általuk választott mellékkocsiban vagy a motorkocsiban utazhatnak, az egymástól való távolságtartás betartása mellett
lehetőséget biztosítunk fotómegállásokkor a rendelkezésre álló idő alatt a mindenki számára ideális fénykép elkészítéséhez
a rendezvény résztvevői ott készült fekvő fényképeikkel megpályázhatják a Gyermekvasút hivatalos facebook oldalának 2020 novemberi borítóképét, valamint a „Gyermekvasúton fotóztam” című facebook csoport borítóképét is
a rendezvény résztvevői ott készült (elsősorban álló tájolású) fényképeikkel megpályázhatják a Gyermekvasút oktatási anyagaiban való szereplést, mely az impresszumban való megjelenéssel és tiszteletpéldány átadásával jár
A LÁEV szerelvény története
A szerelvény eredetileg a Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) tulajdonában állt. A miskolci kisvasút egykor két motorkocsival és öt mellékkocsival rendelkezett.
Az impozáns kisvasúti szerelvény gyártását 1928-ban kezdték meg. A teljes szerelvény 1929-re készült el, ugyanakkor, amikor a Lillafüredi Kastélyszálló. A különlegesen szép és egyedi járművek már elegendőek voltak a megnövekedett utasforgalom lebonyolítására, illetve kialakításuk a kastélyszállóba látogató hazai elit igényeit is kielégítette.
A járművek egy része az egykori Úttörővasút megnyitását követően néhány évig a budapesti kisvasúton közlekedett. Az Úttörővasút számára gyártott Ganz-motorvonatok, illetve az Mk49 sorozatú mozdonyok forgalomba állítása után a kölcsönkapott járművek visszakerültek eredeti szolgálati helyükre, ahol zöld színezést kaptak.
A jelenleg is nálunk közlekedő motorkocsi egyetlen édestestvérét 1977-ben kivonták a forgalomból, majd teljesen megsemmisítették. Az 1980-as években a teljes szerelvényt leállították. A megmaradó motorkocsi és néhány mellékkocsi védelem alá került, így, ezeket nem selejtezték, romos állapotban kerültek megőrzésre.
Néhány évtizeddel később, 1991-ben az októberi fotósvonatunk komplett szerelvénye, tehát a megmaradó motorkocsi, három pótkocsi és a szalonkocsi felújítás után visszakerült a Gyermekvasútra. A motorkocsi és három személyszállító mellékkocsija, valamint a kis szalonkocsi egyforma színterv szerinti fényezésű. A kocsiszekrény alsó része kék, az ablakok vonalában fehér színűek. A különleges postakocsi 1998-ban érkezett a budai hegyekbe, ezzel köszöntve a Gyermekvasút 50. évfordulóját – jelenleg nem üzemképes, felújításra vár. A motorvonati szerelvény minden járműve fűthető, évszaktól függetlenül közlekedhetnek.