Szerdán délelőtt megérkezett a hűvösvölgyi járműtelepre a Gyermekvasút frissen felújított, egyedi festésű személykocsija. A különleges járművet Székesfehérvártól közúti tréleren szállították a budapesti kisvasút végállomásához, majd a közel 10 tonnás kocsiszekrényt egy 100 tonnás daruval emelték a keskeny-nyomközű sínpárra.
Régi-új taggal bővült a Gyermekvasút kocsiállománya, ma érkezett vissza a MÁV Vagon székesfehérvári javítóbázisáról az egyik felújított „téli” kocsi, mely egyedi, formabontó festést kapott. A jármű teljes külsejét borító grafika a kisvasutasok életét mutatja be, ezáltal kedvet csinálva a rajta utazó gyerekeknek, hogy legyenek tagjai a jövő gyermekvasutas generációjának, és jelentkezzenek a következő tanfolyamok egyikére. A különleges kocsi a futópróbák után december második felétől szállít majd utasokat Hűvösvölgy és Széchenyihegy között.
Méltán lehet büszke a vasúttársaság a budapesti kisvasútra: a Gyermekvasút 2015-ben bekerült a Guinness Rekordok könyvébe is, a tanúsítványa szerint 11,7018 kilométeres hosszával a világon ez a leghosszabb olyan vasútvonal, ahol a forgalmi és kereskedelmi szolgálatot gyermekek látják el – az egyedi színtervű kocsi is a gyermekvasutasok felelősségteljes szolgálatellátását hirdeti. A felújítás során korszerűsítették a jármű világítását, már led izzók adnak a korábbinál kellemesebb fényt. A fűtési rendszert javították, a jobb hőszigetelés érdekében pedig az oldalablakok nyitása is megváltozott, így hideg időben is komfortosabbá válik az utazás.
A most bemutatott úgynevezett „téli” kocsi három társával együtt 1950-ben készült a GANZ-MÁVAG-ban. Később, a hatvanas években Győrben még négy ilyen típusú járművet gyártottak, illetve akkor épült a nyári forgalomra szánt nyolc nagy kilátókocsi is. A hagyományosan „téli” és „nyári” kocsiként emlegetett járművek kialakítását kifejezetten az Úttörővasút nagy utasforgalmára tervezték, a gyorsabb utascserét segítik a középen elhelyezett ajtók.
A MÁV Vagon üzemében az elmúlt három évben több gyermekvasúti jármű megfordult: már öt nagy kilátókocsit és az egyetlen kis kilátókocsit is a székesfehérvári szakemberek újították fel. A most visszaérkezett kocsit egy újabb társa váltja: a 100 tonnás daru a leromlott állapotú járművet átemelte a trélerre és útra kelt a szállítmány a székesfehérvári javítóbázisra.
Idén az első tíz hónapban 265 ezren utaztak a Gyermekvasúton, a fizető utasok száma ezzel három százalékkal nőtt a tavalyihoz képest. A májusi Gyermeknapon és az október 23-i ünnepnapon is nagyon sokan, 8600-an kirándultak a Gyermekvasút járatain utazva.