2013 őszén a hűvösvölgyi fűtőházban felújítottuk a 22-es pályaszámú nosztalgia motor-mellékkocsit.

Nosztalgia motorvonat a felújított mellékkocsival

Nosztalgia motorvonat a felújított mellékkocsival


A felújítás 2013 szeptemberében kezdődött. A munkát a Gyermekvasút szakemberei végezték a hűvösvölgyi fűtőházban.
A kocsin jelentős változtatást nem hajtottak végre, a korábbi kialakításhoz hasonlóan újították fel. Ez – amennyire lehet – megegyezik a kocsi eredeti állapotával.
A kocsi valójában a nosztalgia motorkocsi egyik mellékkocsija. Külső fényezése követi a nosztalgia motorvonati szerelvény színtervét: a kocsiszekrény alsó része sötétkék, az ablakok vonalában fehér színű lett.
Az utastérben lécpadok találhatók. A fűtés a téli hónapokban hagyományos fatüzelésű kályhával biztosított.
A 22-es pályaszámú nosztalgia motor-mellékkocsi

A 22-es pályaszámú nosztalgia motor-mellékkocsi


A kocsin elvégezték az úgynevezett K4-es karbantartási vizsgálatot. Ez magába foglalta a futómű és a fékrendszer teljes átvizsgálását és karbantartását.
A külső lemezborítás javítását és festését hagyományos eszközökkel, kézi szórópisztollyal végezték. A külső fényezés mellett megújultak a kocsi kapaszkodói is.
Az utastérben jelentős asztalosmunkákat végeztek. Felújították a fából készülő ablakkereteket és a két előtér faburkolatát. A nosztalgiakocsik többek között hagyományos, a XX. század első évtizedeinek emlékét őrző belső kialakításukról híresek.
Az utastéri lécpadok megszépítése még nem teljes. Felújításuk a mikulásvonatos hétvége után fejeződik be.
Felújítás közben a hűvösvölgyi fűtőházban

Felújítás közben a hűvösvölgyi fűtőházban


A munkálatokat 2013 decemberének elejéig tartottak. A felújított kocsi először 2013. december 6-án pénteken, A Mikulással vonatoztunk című rendezvény alkalmából állt forgalomba. Az ezen a napon indított mentesítő vonatok szerelvényében közlekedett. Stílszerűen a nosztalgia motorkocsi továbbította.
A 22-es pályaszámú motor-mellékkocsi rendszerint a nosztalgia motorvonat vagy a gőzvontatású nosztalgiavonat szerelvényében közlekedik. Mivel utastere fűthető, utasaink a téli hónapokban találkozhatnak vele.