2013. november 12-én kedden Londonban kihirdették az Európai Vasúti Kongresszus Díjának nyerteseit.

Mk45,2003: az elsőként korszerűsített mozdony

Mk45,2003: az elsőként korszerűsített mozdony


A Magyar Államvasutak Zrt. – több projektje mellett – a Gyermekvasút Mk45 sorozatú dízelmozdonyainak korszerűsítési programját indította a díjért.
A pályázat címe Mozdonykorszerűsítési program a Gyermekvasúton (Locomotive Modernisation Programme at the Children’s Railway) volt. A mozdonyok újjáépítéséről, az ennek eredményeképpen elért csökkenő környezeti terhelésről és a környezettudatos nevelésről szólt.
A pályázatot a Kiválóság a környezeti fenntarthatóság terén (Excellence in Environmental Sustainability) kategóriában indították. Büszkék vagyunk rá, hogy a Gyermekvasútról szóló pályázat a több tucat pályamunka közül bekerült az első tíz helyezett közé!
A kategória nyertese az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) RailwayPower nulla kibocsátás (RailwayPower zero emission) című pályázata volt. A projekt a bécsi repülőtérre vezető, károsanyag-kibocsátás nélkül, teljes egészében megújuló energiával működő vasútüzeméről szólt.
A Magyar Államvasutak Zrt. Az év áruszállítási létesítménye kategóriában (Freight Facility of the Year) nyert díjat. Az elismerést a bükkösdi kőbánya és a királyegyházai cementgyár között létesített összeköttetésről szóló pályázattal nyerte el. A döntés indokolásában az szerepel, hogy meglévő vasúti létesítmények felhasználásával sikerült új szolgáltatást kialakítani, továbbá, hogy az új szolgáltatás révén minden ezer tonna nyersanyag leszállításához negyvennel kevesebb nehéz tehergépkocsi közlekedtetése szükséges.
Mk45,2004: a másodikként korszerűsített mozdony

Mk45,2004: a másodikként korszerűsített mozdony


Bár a mozdonykorszerűsítésről szóló pályázat a szoros versenyben nem lett első helyezett, a Gyermekvasút mindenképpen nyertese a felújítási programnak! A negyven éve használatban álló járművek teljes felújítása tovább nem volt halasztható. Három mozdony már visszatért a nagyjavításról és forgalomba állt, a negyedik példány felújítása jelenleg is tart.
Kapcsolódó oldalak